Nowoczesne narzędzia IT oraz sztuczna inteligencja w dydaktyce
(Canva, Glogster, Slideful, AI)

Informacje ogólne

  • Nazwa przedmiotu: Nowoczesne narzędzia IT oraz sztuczna inteligencja w dydaktyce (Canva, Glogster, Slideful, AI)
  • Forma zajęć: wykład + ćwiczenia/laboratorium
  • Liczba godzin: 8h wykładów + 16h zajęć praktycznych
  • Język prowadzenia: polski

Opis przedmiotu

Celem przedmiotu jest wyposażenie studentów w wiedzę i umiejętności z zakresu wykorzystywania nowoczesnych narzędzi cyfrowych oraz systemów opartych na sztucznej inteligencji w procesie dydaktycznym. Studenci poznają praktyczne zastosowania takich aplikacji jak Canva, Glogster, Slideful, Padlet, Genially, oraz integrację AI (np. ChatGPT, Grammarly, MagicSchool AI) w edukacji. Szczególny nacisk położony zostanie na projektowanie angażujących, multimedialnych i interaktywnych materiałów dydaktycznych.

Cele przedmiotu

  • Zapoznanie studentów z nowoczesnymi narzędziami wspierającymi dydaktykę.
  • Rozwój umiejętności projektowania cyfrowych materiałów edukacyjnych.
  • Zastosowanie narzędzi opartych na sztucznej inteligencji do personalizacji nauczania i oceny.
  • Promowanie twórczego i krytycznego podejścia do wykorzystania IT w edukacji.

Efekty uczenia się

Wiedza:

  • Student zna aktualne narzędzia i aplikacje cyfrowe wspierające nauczanie.
  • Rozumie rolę i potencjał AI w edukacji.

Umiejętności:

  • Potrafi zaprojektować angażujące materiały dydaktyczne przy użyciu aplikacji takich jak Canva, Slideful, Genially.
  • Umie korzystać z AI do generowania treści, quizów, analiz błędów uczniowskich itp.
  • Tworzy interaktywne zasoby i ćwiczenia do wykorzystania w nauczaniu zdalnym i hybrydowym.

Kompetencje społeczne:

  • Rozumie etyczne aspekty stosowania AI w edukacji.
  • Potrafi pracować zespołowo przy tworzeniu projektów dydaktycznych.

Treści programowe

Wykłady (tematyka ogólna)

  1. Wprowadzenie do edtech – technologie cyfrowe i AI w nauczaniu
  2. Canva, Slideful i Glogster – porównanie narzędzi wizualnych
  3. Interaktywność i storytelling z Genially, Thinglink, Padlet
  4. Rola AI w dydaktyce – możliwości, ograniczenia, etyka
  5. Personalizacja nauczania z AI – adaptacyjne systemy nauczania
  6. Tworzenie quizów i zadań z wykorzystaniem narzędzi AI (np. MagicSchool AI, Quizizz z AI)
  7. Ocenianie wspomagane sztuczną inteligencją
  8. OpenAI, ChatGPT, Copilot – pisanie, redagowanie i wspomaganie nauczyciela

Laboratoria / Ćwiczenia praktyczne

  1. Tworzenie grafik edukacyjnych w Canvie (szablony, współpraca, animacje)
  2. Infografika dydaktyczna i plakaty interaktywne (Glogster)
  3. Prezentacje z narracją i efektami (Slideful, Genially)
  4. Projektowanie interaktywnych tablic i ćwiczeń (Padlet, Book Creator)
  5. Generowanie materiałów z AI (ChatGPT, Canva Magic Write, AI Text-to-Image)
  6. Tworzenie quizów i testów z AI (Quizizz, Google Forms + AI)
  7. Analiza danych edukacyjnych i personalizacja nauki
  8. Projekt końcowy: multimedialna lekcja z elementami AI

Sposób prowadzenia zajęć

Informacje już wkrótce
Opłaty

Informacje już wkrótce

Zapisy

Informacje już wkrótce